Ett molnbaserat system för elektronisk fakturahantering som hjälper dig och ditt företag att effektivisera och automatisera hanteringen av era leverantörsfakturor.
Användarupplevelsen är högsta prioritet, det är enkelt att komma igång i systemet, utan att tumma på funktionalitet.
Så fungerar det:
- Tolkning - fakturan mottas via e-post, e-faktura eller “dra/släpp” och relevant information tolkas.
- Validering och kontering - tolkad information valideras och fakturan är redo att hanteras i Winvoice med huvudinformation och kontering förifylld.
- Attest och kontroll - fakturan skickas för attest och kontroll utifrån förutbestämda attest- och kontrollflöden skräddarsydda för er organisation.
- Slutbokföring och betalning - fakturan slutbokförs och är redo att betalas i Visma.net.
Alla dessa steg kan hanteras helt automatiskt.
Nyckelfunktioner
- Systemet kan nås från vilken enhet som helst med internetanslutning, vilket gör det enkelt att hantera dina fakturor var du än befinner dig.
- Ett konto för allt! Använd SSO (Single sign-on) med Visma Connect, vilket innebär att du kan logga in och arbeta i systemet med ditt Visma-konto.
- Hantera dina fakturor helt automatiskt efter dina önskemål. Med Flöden kan du skapa ditt eget, skräddarsydda flöde för att få till den automatisering just ert företag behöver.
- Smart fakturasök, centraliserat arkiv för er organisations fakturadata. Med över 20 olika, kombinerbara sökparametrar kan du snabbt och enkelt hitta just den information du letar efter och dela den med intressenter.
- Med multicompany-funktionalitet ställer du själv in vilka bolag du vill arbeta med för stunden, söker efter fakturor över bolagsgränser och kan administrera användarbehörigheter i flera bolag samtidigt.
Fördelar med att välja avancerad fakturahantering
Tids- och kostnadsbesparingar
Minska manuellt arbete och automatisera hanteringsprocessen för era leverantörsfakturor, vilket leder till betydande tids- och kostnadsbesparingar för dig och ditt företag.
Minimera risken för fel
Automatisk tolkning och validering minimerar risken för mänskliga fel i samband med manuell datainmatning och förhindrar dubbla betalningar samt bedrägeri.
Flexibilitet och anpassning
Skräddarsy för att passa din organisations unika arbetsflöden och affärsregler, vilket säkerställer en sömlös passform inom din verksamhet.
Snabbare fakturahantering
Automatiserade attestflöden och påminnelser påskyndar attesteringsprocessen, vilket leder till snabbare fakturahantering och betalningar.
Enkelt att komma igång
Helt integrerat med Autoinvoice och Visma Connect.