Nespresso erbjuder kaffe av högsta kvalitét som övervakas noggrant genom hela värdekedjan, från hållbar producering av kaffebönor till distribution av färdig produkt. Därför är det också naturligt att Nespresso Professional har valt att satsa på Nordens bästa affärssystem i molnet.
Nespresso Professional står för bästa kvalitet, både i själva kaffet och i de användarvänliga kaffemaskinerna som tillhandahålls för kontor, hotell och restauranger. När de bestämde sig för att byta till ett nytt och effektivare affärssystem valde de Visma.net.
– Vi ville ha ett system som har samma skalbarhet som CRM-systemet salesforce.com som vi använder i Sverige, Danmark och Finland. Molnbaserade system tillåter oss att dra nytta av den senaste teknologin utan CAPEX och de ger våra team tillgång till relevant information överallt – och hela tiden, berättar Minttu Väisänen, vd på Nespresso Professional i Sverige och Finland.
För att kunna erbjuda den högsta kvaliteten på både kaffe och service, är det viktigt för Nespresso Professional att ständigt effektivisera sitt arbete och följa med i den tekniska utvecklingen. Deras mål är att fortsätta växa och därför måste de arbeta med ett dynamiskt affärssystem som enkelt kan anpassas till förändringar.
"Det är ett måste för ett modernt företag som Nespresso Professional. En annan fördel med Visma.net är att integrationen mot befintliga system enkelt kunde göras via API:er, säger Minttu Väisänen."
Nespresso Professional implementerade Visma.net i juni. Minttu Väisänen berättar att man bland annat hoppas på bättre faktureringslösningar med det molnbaserade affärssystemet.
– Men vi strävar också efter att minska rapporterings- och administrationstiden genom fullständig integration mot våra övriga molnbaserade system.
Visma.net levereras med support av Vismas certifierade partners och Nespresso Professional har valt att arbeta med Exsitec. De är specialister på bland annat affärssystem, beslutsstöd och mobila lösningar.
– Vi är nöjda med integrationen som har gjorts mellan Visma.net och Salesforce. Supporten från Exsitec har varit mycket bra och vi har än så länge bara haft direktkontakt med involverade konsulter, säger Minttu Väisänen.
Läs mer hos Exsitec