Funktioner, tjänster och tillägg

Ett modernt affärssystem med ett starkt ekosystem 

Visma Net är ett affärssystem för större företag som är startklart i sitt grundutförande, men som enkelt anpassas och skräddarsys efter specifika behov. Här finns många tillägg och tjänster att aktivera när det behövs, samt integrationer att välja till och koppla på.

Skräddarsy ert affärssystem

Välj de moduler och tjänster ni vill använda och lägg till fler när ni behöver. I Visma Net finns ett bredd utbud av moduler och tjänster som enkelt aktiveras, och ni betalar bara för det ni använder. Här är ett urval.

Koppla på, integrera och köp till

Addera ytterligare funktionalitet och gör mer med lösningar inom produktfamiljen. Här ett urval.

Integrationslösningar från våra samarbetspartner

Ett brett och ständigt växande antal lösningar med färdig koppling till Visma Net. Här några exempel.

  SneakPeak_isv.jpg

Se alla integrationslösningar

Ekonomi och redovisning

Ekonomi och redovisning är kärnan i Visma Net med verktyg för ekonomistyrning, avstämning, valutahantering, periodisering, budget, momshantering och mycket mer. En stabil plattform att automatisera redovisning och hantera komplexa samt återkommande transaktioner mer effektivt.

Lön

Modulen för lön utgörs av lönesystemet Visma Net Payroll SE som tillsammans med övriga lösningar inom Visma Net-familjen gör lönehanteringen enkel. Läs mer här

Lager och logistik

Logistik och lagerhantering är en huvudmodul i Visma Net. Du får ett affärssystem utformat för integration med logistikprocessen. Läs mer om Visma.net för lager och logistik.

Elektronisk fakturering

Optimera arbetsflödet genom att ta full kontroll över faktureringen och hantera alla inkommande och utgående fakturor i bakgrunden. Stöd för att skicka, ta emot och konvertera elektroniska fakturor och kreditfakturor. Samt för ett flertal internationella och nationella format. 

Elektronisk betalning

Ersätt de manuella stegen för att skicka och ta emot elektroniska betalningar och kontoutdrag med ett digitalt arbetsflöde som kan hanteras direkt i affärssystemet.

Digital attest via webb och mobil

En samlad vy över fakturor och utlägg som ska godkännas underlättar att det blir gjort i tid. Själva attesten görs med ett klick och påminnelser skickas om du mot förmodan missat att hantera något.

Projektredovisning

Genom att aktivera modulen för budgetuppföljning och projektredovisning i ert affärssystem får ni en sömlös länk mellan projekt och ekonomi. Och full koll på kostnader och intäkter i era projekt. Läs mer

Utläggshantering

Registrera utlägg och reseräkningar direkt via mobilen och inte “sen” när du samlat dina kvitton (om du hittar dem). Att hantera reseräkningar och utlägg digitalt bidrar både till minskad stress och bättre ordning.

Rapportering

Välj om du vill aktivera möjligheten att automatiskt skicka uppgifter för obligatorisk offentlig rapportering för moms till relevanta myndigheter. Alla rapporter som skickas följer rådande regelefterlevnad och lösningen uppdateras automatiskt med statliga format för moms.

Flerbolagshantering

Få en fullständig översikt över samtliga bolag i företagsstrukturen och effektivisera arbetsprocesserna för flera bolag inom samma konfiguration. Automatisera uppgifter för rapportering och kontanthantering samt spåra data och skapa separata rapporter för ett obegränsat antal bolag inom redovisningsstrukturen.

Koncernredovisning och konsolidering

Automatisera transaktioner mellan flera dotterbolag för kompletta rapporter som speglar företagets hela resultat i realtid. Ta också bättre kontroll samt öka transparensen i konsolideringsprocesser genom att korta ner rapporteringstiden och samla rapportering och affärsanalys för alla koncernens bolag.

Avtalsfakturering

Förenkla för era kunder och underlätta er hantering av återkommande intäkter. Automatiserad avtalsfakturering är lätt att sätta upp och ger god kontroll över intäkter och kostnader samtidigt som möjligheterna att maximera intäkter och följa upp förbättras.

Anläggningsregister

Få full koll på anläggningstillgångar och avskrivningsberäkningar och upprätthåll avskrivningsplaner för företagets alla tillgångar som hyrs, ägs eller leasas. Integrerat med inköpsorder och med stöd för flera olika avskrivningsmetoder.

E-handel

Integrera Visma Net med e-handelsmodulen WGR Direct som tillhandahålls av Visma-bolaget Wikinggruppen och få en komplett lösning, med alla relevanta kopplingar till affärssystemet anpassade efter er verksamhet. Läs mer om Visma.net som en lösning för e-handel

Avancerat beslutsstöd

Analys- och budgetverktyget OneStop Reporting är en del av Visma Net-familjen och integreras enkelt med affärssystemet för avancerat beslutsstöd. Skapa egna rapporter och dashboards, använd drilldown-funktionalitet samt kombinera data från andra system. Läs mer om avancerade rapporter och dashboards i Visma.net

Påminnelse- och inkassohantering

Tjänsten AutoCollect ger automatiserad påminnelse- och inkassohantering i affärssystemet. Smidigt och ger god kontroll över ärenden samt de bästa förutsättningarna att sänka ledtider och få betalt på era krav. Samma realtidsdata för kund och handläggare. Läs mer om påminnelse- och inkassohantering i Visma Net

Tidrapportering och projekthantering

Projekthanteringsverktyget Severa är en del av Visma Net-familjen. Ett kraftfullt och komplett verktyg för konsult- och projektverksamheter. Vill du titta närmare på projekthanteringsverktyget kan du göra det här.

Röststyrning

Genom att bygga in röststyrning i ert affärssystem kan ni hitta nya sätt att effektivisera, förenkla och öka tillgängligheten. I dag finns ett antal kommandon förberedda att implementera och våra certifierade partner kan hjälpa er med anpassning för just er verksamhet. Läs mer

Klimatrapportering

Aktivera modulen klimatrapportering i Visma Net för automatiserade rapporter över företagets klimatavtryck baserat på er redovisningsdata. Läs mer

Vad innebär ett molnbaserat affärssystem från Visma?

I korta drag - ni får allt i en lösning, väljer vad ni vill ha och betalar bara för det ni använder. Vi ser till att allt funkar.

  • Alltid den senaste versionen – utan att ni behöver tänka på uppgraderingar och uppdateringar.
  • Säkerhet och trygghet – med en molntjänst behövs inga egna servrar eller resurser som säkerställer säkerheten. Det ingår i tjänsten.
  • Anpassnings- och skalbart – funktionerna i Visma Net kan enkelt anpassas efter varje kunds behov och du skalar enkelt upp eller ner funktionalitet efter behov.
  • Mobilt och platsoberoende – att kunna logga in och jobba i affärssystemet var du än befinner dig från dator, platta eller mobil gör ett mobilt arbetssätt möjligt. På riktigt.
  • Sänkta kostnader för IT – en abonnemangstjänst reducerar oförutsägbara investeringskostnader. Och ni betalar bara för det ni använder.

Låt oss visa - kom på webbinar!

Anmäl dig idag