Tillbaka till huvudmeny

Bättre kundservice med CRM i affärssystemet

För att vinna kundlojalitet krävs en lyssnande dialog, men hur får man till det på bästa sätt? Att få en helhetsbild av kunden direkt i affärssystemet är en bra start.

Bättre kundservice med CRM i affärssystemet

Hur din verksamhet uppfattas är avgörande för att såväl vinna affärer som att bygga goda kundrelationer. Och hur din verksamhet uppfattas bygger såklart på hur ni agerar.

De allra flesta köpbesluten som tas börjar med sökningar på internet, vilket gör sättet ni möter och välkomnar era besökare där avgörande. Minst lika viktigt är också hur ni som företag håller kontakten med era kunder, för att vinna kundlojalitet krävs en lyssnande dialog.

Undersökningar visar också att de allra flesta värdesätter kundupplevelsen mer än exempelvis pris. Genom att vara lyhörd kan ni agera proaktivt och ge varje kund relevanta erbjudanden och tips. Och när de visar intresse har ni en styrka i att ha full koll på deras historik hos er.

Är ni så bra som ni tror?

Enligt SuperOffice benchmarkrapport för kundservice tror 80 procent av alla företag att de erbjuder utmärkt kundservice, medans endast 8 procent av kunderna anser att så är fallet.

Var är glappet? Det kan handla om så enkla saker som att svara på mejl inom rimlig tid. För en kund kan ett uteblivet eller ett fördröjt svar vara anledningen till att man går någon annanstans. Och lika enkelt kan snabb och relevant återkoppling vara avgörande för en lyckad affär och en långsiktig kundrelation.

Genom att integrera SuperOffice CRM med vårt affärssystem Visma.net får ni en helhetsbild av kunden direkt i affärssystemet och slipper växla mellan system för att lägga ordrar och följa försäljningsaktiviteter.

Upptäck Visma.net

Använder du redan Visma.net? Prova SuperOffice CRM kostnadsfritt i 30 dagar, eller läs mer och ta kontakt för mer information eller en demo.

Detta inlägg bygger på artiklar i SuperOffice inspirationsbibliotek samt SuperOffice Customer Community.