Bra kundvård är A och O. Med rätt lösning för att hantera detta kan ni förbättra er lönsamhet och reducera kostnader samtidigt som ni befäster er kundlojalitet. Att sätta kunden främst är en bevisat stark affärsdrivare.
CRM är en av de vanligaste integrationerna med affärssystem, ofta via färdiga standardmoduler som i stora drag “bara kopplas på”. Men allt vanligare blir också att skräddarsy sin integration för att optimera sina affärsprocesser.
Möjligheterna att löpande utveckla och anpassa er lösning är många. Vilken skillnad skulle det göra för er att få till det mest grundläggande?
- 100 % uppdaterade kontaktuppgifter oavsett vilket system du jobbar i för tillfället, uppdateringar på ett ställe slår direkt igenom även på det andra.
- Få nyckeltal från affärssystemet direkt in i ert CRM såsom betalningsvillkor, rabattvillkor och kundsaldo.
- Synkronisera produkt- och prisinformation för att bland annat underlätta offertskapande.
- Skicka orderinformation från CRM direkt till affärssystemet och slipp ange samma information på två ställen när du ska fakturera.
Genom att integrera SuperOffice CRM med vårt affärssystem Visma.net får ni en helhetsbild av kunden direkt i affärssystemet och slipper växla mellan system för att lägga ordrar och följa försäljningsaktiviteter.
Använder du redan Visma.net? Prova SuperOffice CRM kostnadsfritt i 30 dagar, eller läs mer och ta kontakt för mer information eller en demo.
Detta inlägg bygger på artiklar i SuperOffice inspirationsbibliotek samt SuperOffice Customer Community.