Choklad toppfavorit
Chokladen toppar listan på vad som önskas i påskägget. En tredjedel, 35 procent, vill helst ha Dumle i sitt påskägg, på andra plats ligger Daim med sina 27 procent av rösterna tätt följt av Center som har fått 23 procent av rösterna. Fruktnappar och colaflaskor verkar vara minst populärt och ligger sist på listan med ynka 9 procent av rösterna. Vill du vara säker på att bli populär i påsk bör du därför fylla påskäggen med choklad.
Andra presenter som är vanliga att lägga i påskägget är diverse give aways, trisslotter och biobiljetter.
Två av tre företag skickar påskägg
Av de 260 företag som svarade på frågorna skickar 61 procent av företagen påskägg till sina kunder och samarbetspartners medan 37 procent av företagen inte skickar några påskgåvor.
Att visa tacksamhet genom att skicka gåvor, till exempel ett påskägg, ger ett gott intryck av ditt företag och bidrar till att upprätthålla en god relation till kunder och samarbetspartner. Om kostnaden blir för stor kan det ibland vara bättre att skicka en mindre gåva än ingen alls.
Tips – så får du kunden att minnas ditt påskägg
Från vår partner Karamello fick vi ett tips på hur du blir ihågkommen med ditt påskägg. Skicka ägget på hösten. Att skicka ett påskägg vid påsk är traditionellt och en väldigt trevlig present, men en kund som får påskägg från flera leverantörer samtidigt kommer troligtvis inte att komma ihåg just ert ägg. Skickar du påskägget när ingen annan ens tänker tanken kommer du med all säkerhet få mer uppmärksamhet från kunden.
Hur gör ni? Skickar ni påskägg till kunder och samarbetspartners? Och vad lägger ni i så fall i dem?