Det är ju inte så att det saknas fina ord om vad vi vill uppnå för att sälja mer och få nöjda kunder. Vi vänder och vrider på formuleringar och svänger oss gärna med ord som kundnytta, moln-lösning, effektivitet och olika ekonomiska termer för att visa vilka besparingar som kan göras genom investeringar i någon av alla våra lösningar.
Och det är ju viktigt och bra. På sitt sätt. Ändå lämnar mig inte tanken att det är något annat som faktiskt betyder mer. Går igenom lite av den feedback från kunder som vi löpande får in. Några färska exempel:
”Tack för hjälpen Visma. Nu har jag koll och förstår! Nu kan jag sova gott om natten.”
”I dag har vi äntligen löst hur vi stämmer av betalningar, läst in SIE-filer och löner. En massa smågrejer – som har varit viktiga för oss – en helt ny värld har öppnats. Detta blir den bästa helgen detta år– nu känns det som vi kommer att lyckas!”
”Tack för att vi fick hjälp av en lyhörd konsult som har känsla för att inte få oss att känna oss som idioter när vi ställer frågor eller gör fel!”
Personliga upplevelser och lättnad. Inte ett ord om produkt, besparingar eller effektivitet. Produkter, system och lösningar i all ära. Men ytterst verkar våra kunder vara precis som vi. Människor som vill leverera bättre prestationer och samtidigt må bra.
Den stora vinsten ligger i att veta vad vi gör. Att veta hur. Att veta varför och få koll. Och inte minst – sova gott om natten. God sömn, någon?
Det är väl när vi vet vad, hur och varför som begrepp som automatisering och effektivisering blir mer än just bara ett begrepp företag svänger sig med. Vår guide beskriver vinsterna med en elektronisk ekonomiadministration. Det frigör tid och resurser så du kan ägna tiden åt allt det där andra…