Att prata går oftast fortare än att skriva. För många känns det också mer naturligt. Vi kan nog alla se de arbetsvardagliga situationerna framför oss där att slippa fingra på en skärm och klicka sig in skulle spara såväl tid som ge värde. Vi är därför väldigt stolta över att tillhandahålla förutsättningar för våra Visma.net-kunder att bygga in röststyrning i sitt affärssystem på ett okomplicerat sätt.
Sättet som röststyrning används inom exempelvis industri och lager är många. Lösningarna idag är ofta enkla för att underlätta repetitiva uppgifter där användaren avlastas – som exempelvis “Voice picking” – med effektivisering och förbättrad ergonomi som följd.
Att tröskeln för att prata med vår teknik har sänkts är som så mycket annat konsumentdrivet. Digitala assistenter och smarta högtalare i hemmet har snabbt banat väg för att det kan bli en naturlig del även i vårt arbete. Enligt comscore förväntas hela 50 procent av alla webbsökningar vara röststyrda redan nästa år, ställt jämte det känns det närmast bakvänt att inte kunna prata med ett så centralt verktyg som affärssystemet.
Avgörande för tillgänglighet
Att ha händerna fria och slippa tappa fokus på kärnuppgifter är användbart inom långt fler branscher och områden än ovan nämnda. Säljare, projektledare och hantverkare för att nämna några. Och inte minst individen – som verktyg för tillgänglighetsanpassning kan röststyrning vara avgörande för verksamheter och dess medarbetare.
Röststyr ditt affärssystem – från de vanligaste kommandona till att skapa anpassade lösningar för verksamheten, och era medarbetare.
Effektivitet, ergonomi och förenkling
Med möjligheten att bygga in och anpassa röststyrning i sitt affärssystem tror vi att många verksamheter kommer hitta nya smarta genvägar. Genom att börja med det mest grundläggande lär nya användningsområden växa fram, inte minst i takt med övrig modernisering av system, strukturer och arbetssätt.
Att röststyrning i affärssystemet kan vara en nyckel till markant ökad effektivitet är vi övertygade om. Några exempel på kommandon användbara via röststyrning: Se lagersaldo, Skapa leverantör, Saldoförfrågan, Skapa order och Anteckning på kund.
Tekniken bakom röststyrning i Visma.net
Lösningen vi presenterar bygger på integration mellan Visma.net och Google Assistant (via Google API) och byggs för varje kunds specifika behov med hjälp av våra certifierade partner, vilka också är de som själva affärssystemet köps via.
Vill du veta mer om Visma.net och möjligheterna
med röststyrning? Kom på webbinar!