Liten budget, få deltagare
Bjud in kollegorna till en digital AW på exempelvis Zoom, Meet eller Teams. Uppmana alla att fixa egen dryck och snacks innan det börjar. Låt samtalet flyta fritt som om ni satt runt ett gemensamt bord.
Tips! Upplägget passar bäst om det är max sex-sju deltagare. Se till att ställa in så att du ser alla deltagare samtidigt, inte bara den som pratar.
Liten budget, flera deltagare
Ju fler deltagare, desto mer planering! Det går bra att använda Zoom/Meet/Teams även när ni är många, men det blir inte kul om några pratar i mun på varandra medan andra är tysta.
Tips! Förbered en digital frågesport, så kallad Kahoot, med roliga frågor. Endast fantasin sätter gränsen! Varva kluriga och oseriösa kunskapsfrågor med bilder på kollegorna som barn. Vem är vem?
Stor budget, många deltagare
Anlita en professionell ståuppare att hålla i din AW. Informera om din organisation, för att ge möjlighet till anpassade skämt som gärna får vävas in i det ordinarie manuset.
Tips! Använd en av alla lösningar för mobila presentkort, om du vill att medarbetarna på enklaste sätt ska kunna köpa något ätbart på företagets bekostnad.