…Anna Rebermark, ansvarig för Visma Enterprise Community.
En månad har gått sedan lanseringen till kunder inom privat sektor. Hur har den första tiden varit?
Den har varit jättebra. Hälften av alla kunder är redan medlemmar i Communityn och feedbacken är övervägande positiv. Projektet bygger på ett omfattande grundarbete, där vi analyserade tidigare erfarenheter och lyssnade till våra kunders synpunkter och behov. Visma Enterprise är del av en stor koncern, vilket kan innebära kommunikationsmässiga utmaningar. På kundsidorna når du alltid den information som berör just dig.
Vilka kunder lyssnade ni till?
Vi hade fokusgrupper med utvalda kunder. Möjligheten att anpassa informationsflödet är ett exempel på önskemål som framkom. Redan idag kan du anpassa din sida, genom att bara prenumerera på den produkt- eller driftinformation du är intresserad av. Men det kommer mer och alla som har synpunkter eller förbättringsförslag kan skicka in dem, genom att klicka på “ris & ros” längst ner till höger på sidan.
Vad händer i höst?
I höst flyttar vi Communityn till en ny plattform. Du som är kund märker ingen större skillnad, annat än att du får tillgång till ännu fler och bättre funktioner. Det inkluderar bland annat en sökfunktion, single sign-on till ärendehanteringen och en idébank, dit du kan lämna förslag på utveckling av våra system.
Varför lanserades Communityn just nu?
Det ligger i tiden att få välja vilken information du vill ha. Communityn är en del i vår strategi att förbättra kommunikationen. I slutändan handlar allt om att förenkla jobbvardagen för enskilda användare. Nästa år kommer en ny lag (GDPR – General Data Protection Regulation) som begränsar möjligheten till mejlutskick. Redan i höst förbereder vi oss genom att endast publicera systeminformation på Communityn. För att inte gå miste om viktiga nyheter, rekommenderar jag att du blir medlem redan idag.
[button color="blue" size="big" link="https://community.visma.se/enterprise/" target="blank" ]Bli medlem på Communityn på 20 sekunder![/button]