Beslutsstöd - utvärdera dina data, analysera och agera
Knyt ihop budget och prognos med effektiv verksamhetsuppföljning och analys i vår lösning för Business Intelligence. Rätt information till rätt medarbetare vid rätt tidpunkt.
Underlätta budgetarbetet genom att decentralisera processen, det involverar fler medarbetare och höjer insikterna och engagemanget, samtidigt som det avlastar ekonomiavdelningen.
I ett webbaserat verktyg med definierade budgetmallar och tydligt gränssnitt kan fler medarbetare involveras i budgetarbetet och lägga budget utifrån sina ansvarsområden och behörigheter.
Behörighetsstyrning låter samtliga användare komma åt det de behöver, och med en webbläsaroberoende lösning kommer de åt det var de än befinner sig.
Möjlighet till drivarbaserad budgetering, eller aktivitetsbaserad budgetering, med mättal som till exempel antal artiklar eller antal anställda.
I en översiktlig vy får du full kontroll på planeringsarbetet. Du kan överblicka pågående budgetprocesser och vilka budgetar som är attesterade och inte.
Funktionalitet för attest, kommentarer och loggning bibehåller kvalitet och säkerhet.
Analyser av differenser mellan faktiskt utfall, planer och prognoser sker i analysdelen.
Användarna kan själva ta fram anpassade rapporter och vända och vrida på informationen. All information finns samlad på ett ställe och rapporterna tas lätt fram utan att ni behöver söka fram information från flera källor.
Med schemalagd distribution av relevanta och anpassade rapporter kan hela organisationen följa utvecklingen.
Drill-down och drill-through-funktion låter dig borra dig ner till enskilda transaktioner och poster. Du kan till exempel få visning av fakturabild.
Välj från fördefinierade gemensamma eller egna rapporter, eller skapa enkelt egna spontana analyser och rapporter.
Ett användarvänligt grafiskt gränssnitt för att arbeta, navigera och filtrera data och skapa analyser. Analyserna kan sedan exporteras till Excel.
Med behörighetsstyrning kan flera medarbetare ta fram och ta del av anpassade rapporter och analyser. Rapporter kan även schemaläggas och distribueras ut i organisationen.
Alla medarbetare har tillgång till data utifrån sitt ansvarområde och kan se trender och vad som driver företaget framåt, vilket ökar engagemanget i hela verksamheten.
Vilka är de vanligaste utmaningarna med rapportering och hur kan ni på bästa sätt lösa dem?
Vår guide tar upp hur en Business Intelligence-lösning kan hjälpa er att fatta beslut baserat på uppdaterade och relevanta data, samt säkerställa att medarbetarna har rätt underlag för att driva verksamheten framåt.