Lönesystem från Visma hjälper Senzum att växa

Att byta lönesystem är ett stort projekt där allt måste fungera från dag ett. När Senzum expanderade och utvecklade sin affärsmodell, krävdes ett system med kapacitet att hantera nya yrkesgrupper och komplex schemaläggning. Valet föll på Agda PS från Visma.
– Ett nytt lönesystem är en investering som ska ge stöd åt verksamheten under lång tid. Därför behöver företagets framtidsvision vägas in vid valet av IT-lösning. För oss är det alltid lika roligt att få följa våra kunders expansion och veta att vårt lönesystem, Agda PS, går att anpassa när behoven förändras, säger Sofia Gerstenfeld, VD för Visma Enterprise.
Det nordiska kundserviceföretaget Senzum befinner sig i en kraftig expansion med nya yrkesgrupper, snåriga kollektivavtal och komplicerad schemaläggning som några av utmaningarna. I våras stod det klart att de behövde ett nytt lönesystem som kunde hantera den komplicerade personalsituationen med anställda på olika scheman, arbetstider och säsongsvariationer. Valet föll på lönesystemet Agda PS och sedan avtalet slöts i april har antalet anställda utökats med ytterligare 20 procent.
– Det var många parametrar som skulle klaffa, men allt gick jättebra. Det känns kul att se alla fördelar med vårt nya system och webbportalen som gör det enkelt att hitta information. Möjligheten att integrera Agda PS med vårt befintliga tidrapporteringssystem vägde tungt när vi jämförde olika lösningar, säger Therese Franzén, HR-chef på Senzum.
Senzum har kontor i Linköping och Malaga i Spanien. Under året har affärsmodellen utvecklats och personalstyrkan består numer även av servicetekniker som reparerar vitvaror runt om i landet. Deras resande ställer nya krav på en smidig hanteringen av utlägg och reseräkningar.
– Vi fastnade för Visma.net Expense. Den kopplas på i december och kommer att ge oss en användarvänlig molnlösning speciellt utvecklad för Agda PS, säger Therese Franzén.
För mer information kontakta
Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Enterprise, 010-141 15 01, [email protected]
Om Senzum
Senzum erbjuder företag smartare tjänster och verktyg inom eftermarknad. Exempel är outsourcad kundservice/teknisk support, fältservice samt molntjänster för webben eller kontaktcentret. Senzum är flerfaldigt prisbelönad, certifierad inom alla molnlösningar och har verksamhet i Linköping och Málaga. Tjänsterna erbjuds på lokal eller europeisk nivå till några av Nordens och världens största varumärken. Målet är alltid att skapa konkurrenskraft och lönsamhet till sina partners.
